שיחות ייעוץ
36,359
שיחות ייעוץ
עצות ששינו חיים
120,471
עצות ששינו חיים
צוות היועצים של מרכז המיסטיקה זמין בשבילכם כדי לתת מענה לכל בעיה
השירות זמין מטלפון סלולרי בלבד
מספר הטלפון שלנו
072-329-2000
זוגיות פרנסה וקריירה בחירה והחלטה אי ודאות ייעוץ אישי
 
כיוון בחיים דימוי עצמי פתרון חלומות תקשור מודעות עצמית

מה אפשר לעשות כשכועסים?

מה אפשר לעשות כשכועסים?
אין אחד שלא מכיר את התחושה הזאת… אתה מרגיש שאתה רותח מבפנים, עומד להתפוצץ, לא מסוגל להכיל את עצמך… זועם, בוער… כל אחד והתיאורים האישיים שלו, ובמילה אחת – אתה כועס! מה עושים עם זה?

מה לימדו אותנו על כעס?
יש לנו המון דעות קדומות על כעס. אנחנו יודעים שהוא "רע", ש"אסור לכעוס", שזה "מזיק לבריאות", ובעיקר לימדו אותנו המון דברים שליליים עליו. למה כל השליליות הזאת? כי כעס באמת עלול להיות הרסני, הוא לא נעים לסביבה והוא באמת עלול לפגוע גם בנו. העניין הוא שכעס הוא גם רגש טבעי. כן, כן, רגש טבעי. אין אדם שלא כועס, ואם יש אדם כזה – אולי הוא לא כל כך מחובר לעצמו ולא מרשה לעצמו להרגיש. כולנו כועסים – מי יותר ומי פחות.

אז מה עושים עם זה? מה בכל זאת עושים כאשר מרגישים שהכעס עולה בנו? איך מתמודדים עם זה בלי לאפשר לו להיות הרסני? זאת השאלה החשובה באמת.

מה אפשר לעשות כשכועסים?

מה עושים עם כל הכעס?

אז מה הדבר הראשון שעושים כשכועסים?
אז קודם כול כשכועסים – כועסים. מה זאת אומרת? שכשכועסים, מקבלים את זה שכועסים. זה עדיין לא אומר שמישהו צריך "לחטוף את הכעס שלכם" – זה לא אומר שמוציאים את זה על מי שלידכם באותו רגע, וגם לא תמיד על מי ש"אשם" לדעתכם בכעס שלכם באותו רגע. הדבר הראשון שעושים הוא להגיד לעצמכם שאתם כועסים, ולקבל את זה. עם עצמכם, בצד. כן, ללכת הצידה – להתרחק מהמקור שעורר בכם את הכעס הזה, ולשבת רגע עם עצמכם. לאפשר לעצמכם להרגיש את הכעס, לבד, להודות בפני עצמכם שאתם נורא כועסים עכשיו, אפילו להגיד לעצמכם את זה – ולנשום עמוק. אחרי שהגלים הגדולים הראשונים של הכעס שוככים, אחרי שמאפשרים להם להיות – רחוק מכל אחד אחר, יש עוד משהו שאפשר לעשות.

ואפשרות נוספת לשלב השני – דמיון מודרך להתמודדות עם כעס
הדבר הנוסף שאפשר לעשות רגע אחרי שנורא כועסים, רגע אחרי שמאפשרים לכעס הנוראי להיות בתוככם בלי לנפץ אותו לכל עבר על אנשים שקשורים או שאינם קשורים אליו – הוא להשתמש בדמיון מודרך. הדמיון המודרך הוא כלי שמאפשר לכם לנתב את הרגשות שלכם בהמון אופנים ולהשפיע עליהם ועל החוויה שלכם. כך, במקרה של כעס, תוכלו קודם כול להשתמש בדמיון המודרך כדי לעזור לעצמכם להירגע – תנשמו עמוק, תעצמו עיניים, וקודם כול תתחברו לדברים שמרגיעים אתכם. פשוט דמיינו מקומות, חפצים, תחושות או צבעים שמרגיעים אתכם.

אם אתם אוהבים להיות בים או בסביבה של מים – דמיינו מקור של מים. דמיינו את עצמכם נכנסים לתוכו אם מתחשק לכם. אם אתם אוהבים להיות בלונה פארק על רכבת ההרים – דמיינו את זה – עם כל התחושות, הריחות, הצבעים וכן הלאה. כל אחד ומה שמרגיע אותו. לאחר מכן תוכלו להשתמש בדמיון מודרך גם כדי לפתור ולברר את הכעס שלכם ואת המקור שלו, האמיתי, אבל זה כבר משהו שכדאי לעשות עם מומחה לטיפול בדמיון מודרך, שידע כיצד להוביל אתכם בדרך הקצרה ביותר לגילויים עמוקים מאוד הקשורים לכעסים שלכם. אחד מהמומחים שלנו לדמיון מודרך ישמח להוביל אתכם אל השלווה שלכם. חייגו אליו.

[sc name=Call2Action01]


דירוג

כתיבת תגובה

[fbcomments width="1000" count="off" num="3" countmsg="wonderful comments!"] [advisor_list]